THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, February 26, 2011

Jika Kita kehilangan orang yang kita sayang

sudah berkali-kali aku terfikir ttg bnda ni.. jika satu hari nnt kita kehilangan orang yang kita sayang?? apa yang akan kita lakukan?? apa yg kita rasa?? apa yg akan kita lalui tanpa dirinya?? masihkah keadaan sama seperti dahulu??
 tapi sebelum itu aku kena terangkan dulu ttg "kehilangan" tu.. kehilangan yg aku mksudkan tu dea pergi meninggalkan kita untuk selamanya.. he/she gone to meet his/her Maker.. Ya Allah.. beratnya perasaan itu. orang yg kita syg tu sgt rapat dgn kita. yg selalu berada d sisi kita.. yg setiap hari kita jumpa.. yg pernah menangis dan ketawa bersama kita.. yg brkongsi suka dan duka .. yg menyayangi kita spt mana kita sygkan dea. . mmg mudah untuk org sekeliling mengucapkan perkataan "SABAR". tapi bukan mudah utk kita menerima hakikat itu. air mata yg keluar setiap kali kita merinduinya. setiap kali kita ternampak barang peninggalannya.. setiap kali kita terkenang semula detik-detik bersamanya.. jika kehilangannya itu secara tiba-tiba, kita tidak sempat melafazkan perkataan "MAAF", kita tidak sempat melihat dea menghembuskan nafas terakhir, kita tidak sempat mencium dahinya.. 
Astaghfirullallazim..sungguh tak tertanggung perasaan itu.. aku sentiasa berdoa , biar lah aku yang pergi dahulu sebelum mereka... Tuhan panjangkanlah umur mereka yang aku sayang.. tapi adilkah aku berbuat sedemikian?? meminta Tuhan mencabut nyawaku terlebih dahulu?? membiarkan mereka meratapi permergianku.. aku pentingkan diri. aku hanya inginkan terbaik untuk orang-orang sekelilingku. aku hanya ingin kasih sayang mereka.. tapi aku tidak ingin kehilangan mereka.. 
YA ALLAH, berikan lah aku kesempatan untuk bersama mereka untuk seketika waktu.. izinkanlah aku berkongsi cinta dan kasih ini bersama mereka.. 

1 comments:

Unknown said...

pernah ase kehilangan..bila kehilangan adik y tersayang tahun lepas..